bucsecs-hegyseg legszebb turazas boritokep
Természetjárás

Bucsecs-hegység eddigi legszebb túrázásunknak adott helyet

Júliusi nagy melegben Brassó és a Bucsecs-hegység ideális helyek egy kis hűsölésre. Természetesen az ember ha eljut ide, máris a hegyek meghódításában, a csodás tájak felfedezésében gondolkodik. Az itteni természetjárásunkon a Babele menedékházhoz túráztunk.

Bucsecs-hegység (Bucsecs Nemzeti Park)

A Bucsecs-hegység Brassó közelében, Erdély délkeleti részén, Prahova, Brassó és Dâmbovița megye határán található. Legmagasabb pontja az Omu-csúcs, 2506 méter.

A hegység meghódítására számos egyszerű megoldás létezik, felvonók által. Ezek a felvonók Prahova völgyében lévő ismert településekről indulnak (Bușteni, Sinaia).

Bucsecs-hegység sziklaalakzatai

Számos érdekes sziklaalakzat található a hegyek tetején, amelyek erózió és egyéb folyamatok során jöttek létre. Két ismertebb sziklaalakzat látható:

Szfinx alakú antropomorf szikla, amely 2216 méteren található a Babele sziklaképződésben.

Babele, magyarul Vénasszonyok vagy Öregasszonyok, amely néhány gomba alakú sziklából áll. A Szfinx és a Babele menedékház között található.

Túrázásunk

Sok újratervezés után végül egy csütörtöki napon megérkeztünk a Ialomița-barlang közelében található Barlang felvonóhoz. Innen indul a kék kereszttel jelzett útvonal. Célpont a „Babele” nevű menedékház, amely 2206m magasságban van.

Így lehet eljutni a kiindulóponthoz:

bucsecs-hegyseg babele menedekhaz utvonal

Délután 5 óra körül indultunk el. Mivel már elég késő volt, ezért felfelé nem álltunk meg nagyon sokszor. Igyekeztünk, hogy tudjuk élvezni fentről a kilátást egy jó ideig.

Maga a mászás néhány helyen megterhelő volt. Mi, mint kevésbé gyakorlott túrázók eléggé elfáradtunk. Az is közrejátszott, hogy már nap vége volt és addig sok izgalomban és utazásban volt részünk. Ha jól számoltuk körülbelül 700 méter szintkülönbséget másztunk meg, ami nekünk egy nagy megvalósítás.

Ez egy tipikus olyan terep ahol nem látod végig hova kell eljuss. Ahogy megmászol egy hegyet, dombot, úgy előjön még egy amit meg kell mászni. Csak nagyon a végén lehet egyértelműen látni a menedékházat, ami a célpontja ennek a túravonalnak.

Az útvonalon füves dombos terepet felváltotta a sziklás nehezebb és meredekebb rész. Közben meg bozótos szűk ösvényen is át kellett vágjunk.

Az egész útvonal végig jelezve van, messziről is látható oszlopokkal és nem lehet eltévedni. Felfele abban az órában csak mi mentünk és csupán néhány emberrel találkoztunk, akik már lefelé jöttek.

Mivel előre lehet látni a következő oszlopos jelzést, valahogy motivál is, hogy elérd a következőt és a következőt és folytasd a túrázást. Számomra az ilyen terep sokkal szimpatikusabb, mint az erdős, bozótos útvonalak, ahol nem lehet látni a messzebbi részeket. Azért is tetszett jobban ez a túrázás, mert csak viszonylag rövid szakaszon kellett bozótos mellett/között elhaladni, így kisebb volt az esélye, hogy medvével találkozunk.

Tippek erre a túrára

Mindenképp készüljetek elegendő folyadékkal. Az útvonalon nem lehet forrást találni és csak a fenti felvonónál lévő házban lehet folyadékot vásárolni, drágábban.

Mivel nem erdős terep, nyáron mindenképp szükséges a kalap/fejfedő.

Felső, szélkabát is jól fog fent a hegyen.

Esőkabát mindenképp legyen nálatok. Minket is lefelé gyanús esőfelhők fenyegettek.

Mivel nagyon változatos a terep érdemes túracipőben menni.

Túrabot nekünk sokat segített mindkét irányban. Akikkel találkoztunk, szinte mindenkinek volt.

Ez volt az egy hetes vakációnk legjobb napja. Ugyanakkor ez volt az első túrázásunk itt a Bucsecs-hegység csodás tájain. Nagyon szép élmény volt és biztosan sokáig emlékezni fogunk rá. Ha teheted látogass el te is ide.