torockoi seta kicsit maskepp boritokep
Természetjárás

Torockói séta kicsit másképp, pár óra alatt

Február utolsó napján egy rövid kiruccanáson voltunk. Kihasználva a napsütéses időt úgy döntöttük kicsit sétálósabb célpontot választunk. Torockói séta mellett döntöttünk. Sokszor voltunk már itt, de valahogy mindig lenyűgöz ez a hely.

Torockó (Rimetea)

Fehér megyében található, Nagyenyedtől 23, Kolozsvártól 57 kilométerre van. A falu a sokat hangoztatott Székelykő (Piatra Secuiului) lábánál van. Amit nem szoktam említeni az, hogy a falu másik felén is végigvonul egy kevésbé ismert hegység az Ordaskő (Ardașcheia).

Íme egy rövid beszámoló a kiruccanásunkról. A bejegyzés végén összeírtam pár torockói séta tippet.

Megérkezésünkkor a szokásos látnivalókat gyorsan megnéztük.
1. Múzeum teraszáról megcsodáltuk a Székelykővet teljes pompájában.
2. Elsétáltunk a falu központjában levő unitárius templom mellett.
3. Végig sétáltunk a templom melletti utcán, a jellegzetes házak előtt.
4. Lemostuk a port a kezeinkről az itatónál.
5. A főúton sétáltunk és megfigyeltük az egyedi házakat.
(ezt a visszafelé úton tettük meg)

Az itatói locsolkodása után hátat fordítottunk a híres Székelykőnek és az Ordaskő fele vettük az irányt. Csak a hegy fele sétáltunk nem másztuk meg, csupán ki akartunk még jobban szabadulni a civilizációból.
Kis utcákon bolyongtunk egy ideig, a turista jelzéseket követve. Sokszor hátra fordultunk és megnéztük, hogy biztos megvan a Székelykő. Végig az utunkon élveztük a nap különösen meleg sugarait.

A falu belső, eldugott utcácskáin is számos gyönyörű, karbantartott házat fedeztünk fel. Helyiekkel is találkoztunk, akik a ház előtti kispadon beszélgettek. Egy viszonylag rövidebb, kis emelkedőbb útrész megtételével lassan egyre ritkábbak lettek a házak. Aztán hirtelen ki is értünk a faluból. Itt nyugodtan le tudtunk telepedni a fűbe, megszabadulva a maszktól élvezhettük a természetes D vitaminforrást.

Nagyon csendes, nyugtató sétában volt részünk. Jól esett mozogni és elszabadulni a nagyvárosi tömbházlakás pár fala közül. Egy torockói séta feltölt és lenyűgöz. Itt bárhova nézel biztosan találsz számodra érdekes dolgot.

Torockói séta tippek:

• Indulj el konkrét célpont nélkül és fedezd fel a falu mellékutcáit
• Székelykő előtti legelők jó területek egyszerű sportok űzésére, mint például tollasozás, labdázás, focizás, frizbizés.
• Érdemes az Ordaskővet is megmászni, vagy legalábbis afele sétálni, ahogy mi is tettük.
• Piknikezz a falu határában.
• Fedezd fel a forrásokat, patakokat a környéken.
• Telepedj le a templom melletti üzletek előtt és figyeld meg a helyiek szokásait. Akár beszélgess el velük, de semmiképp se zavard őket a te turistáskodásodban.

Nem kell messze utazni, egzotikus helyeket keresni, ahhoz, hogy az ember kikapcsolódjon és természet szépségeit élvezhesse.