lukacs-ko hires instagram kepek boritokep
Természetjárás

Lukács-kő, ahol azok a híres Instagram képek készülnek

Megmásztuk mi is Lukács-kő, vagy más néven Lukács köve-kilátót, amelyet a Kolozsvár és környékiek előszeretettel látogatják. Innen rengeteg látványos képet készítenek, amelyet Instagramon és más felületen osztanak meg.

A környékbeliek már biztosan hallottak erről a helyről és lehet sokan már voltak is itt. Én is nagyon régen kiszemeltem, ezt a kilátót és nyáron napi szinten jöttek velem szembe itt készült képek.

Lukács-kő, vagy Lukács köve-sziklakilátó

Kolozsvártól körülbelül 34 kilométerre található a Tarnica víztározó felett.

Kolozsvártól autóval így lehet Tarnica vítározó gátig (Barajul Tarnița) eljutni:

lukacs-ko utvonal kolozsvartol tarnica gatig

Majd a gáttól kezdődő túraútvonalon a Tarnica mentén (és nemcsak) lehet eljutni a kilátóig. A túraútvonalak ki vannak táblázva és végig jelezve vannak, a lentiekben ezekről lesz még szó.

lukacs-ko turautvonal tarnica gattol

Tulajdonképpen két kilátó van fent. A kicsi Lukács-kő kilátóról a Tarnicára és a hegyekre, a nagy Lukács-kő kilátóról, ezek mellett a gátra is lehet látni és messze még Kolozsvár is előbukkan.

Túrázásunk

A túraútvonal a Tarnica gáttól indul. A kapuval ellátott utcán kell menni, végig a víztározó épületei, a házak, hegyimentő ház mellett. Addig mentünk ezen, amíg egy útelágazás féleséghez értünk. Itt táblák vannak kihelyezve az útvonalakkal. Van egy kék sávval jelzett túraútvonal, amely a tó mentén halad és talán meg lehet teljesen kerülni a tavat. A másik a piros körtúra, amelynek egy része megegyezik a kék sáv útvonalával.

Mi az elágazásnál balra a tó mentén, az erdőben folytattuk a túrázást.

A tó menti szakasz nagyon érdekes, végig kis ösvényen kell haladni, elég meredek és nagy figyelmet igénylő útvonal. Látványos és a nyári melegben jól esik az erdőben, a víz mellett túrázni. Hosszú utat tettünk meg és már nagyon elfáradtunk, mire az útvonal legnehezebb részéhez értünk, amikor is ki kellett mászni a kilátóhoz. Komoly és fárasztó emelkedő volt, de ami a kilátónál fogadott, az minden fáradtságot elfeledtetett.

Ide kattintva megnézhetsz egy rövid videós összeállítást a kilátásról.

Visszaút

Kiadós pihenés és az elmaradhatatlan fotózkodás után elindultunk visszafelé. Mi a körtúrát választottuk és nem mentünk ugyanazon az útvonalon vissza. Ezt a döntésünket sokszor a visszaúton megbántuk.

A körtúra visszafelé mászással folytatódott. A kilátó után még felfelé sokáig kellett másszunk, ami azért nem esett túl jól. Aztán végig az erdőn kellett haladni, folyamatosan távolodtunk el a gáttól, míg végül egy szép tisztásra értünk. Innen jobbra befordultunk újra az erdőbe és végig az erdő mélyében ereszkedtünk le egy erdei szerpentines úton.

Mivel már késő volt csak ketten voltunk az úton, így végig hangosan beszéltünk, énekeltem, hogy egyértelmű legyen jelenlétünk az állatok számára. Elég rémisztő volt a lassan sötétedő mély erdőben járni, senki sem volt körülöttünk és nagy csend volt. Végül sikeresen megérkeztünk újra az elágazáshoz, ahol az utunk elején letértünk a tó melletti kék sáv + piros körtúra útvonalra.

Mi, mint kiderült a nehezebb útvonalat választottuk. Pont ezt a körtúrát fordított irányba egyszerűbben meg lehetett volna járni. A másik egyszerűbb választás lett volna ugyanazon az útvonalon, azaz a kék sávon, visszafelé is menni.

Tippek erre a túrára

Kellő mennyiségű folyadék legyen nálad. Talán van egy forrás az erdőben, a körtúra felső szakaszában, de nem tudom mennyire jó a víz.

Mivel a teljes útvonal az erdőben vezet érdemes csoportba menni, vagy folyamatosan hangosan beszélni, így az állatok elkerülnek.

A tó melletti szakasz szerintünk igényel egy komolyabb cipőt. Sokszor kell áthaladni patakokon, az ösvény is keskeny és sokszor egyenlőtlen a terep.

A sűrű erdő miatt korábban sötétedik, erre számítani kell és időben jó elindulni a túrázásra. Nekünk körülbelül 4 óra volt az egész túra.

Térerő nem mindenhol van ezért jó ha van nálad letöltött/fizikai térkép.

A teljes túra fárasztó volt és mivel későn indultunk igyekeznünk kellett visszafele, de mindezeket leszámítva gyönyörű volt a kilátóról (kilátókról) elénk táruló látvány. A teljes túraútvonal is nagyon szép helyen vezet. Végső soron, természetesen megérte ide eljönni. Ha teheted, te is nézd meg.