tordai-hasadek felulrol boritokep
Természetjárás

Tordai-hasadék felülről, avagy a spontán 3 órás túrázásunk

December első hétvégéjének különösen meleg napján a Tordai-hasadék felfedezésére indultunk. Mivel számos alkalommal végigjártuk a hasadékot, szerettük volna másként is látni. Ezért úgy gondoltuk érdekes lehet a Tordai-hasadék felülről is.

Tordai-hasadék (Cheile Turzii)

Kolozs megyében található, Tordától 13, Kolozsvártól 38 kilométerre. Mészkő hasadék és védett terület 1938 óta.

Bizonyára sokan ismeritek és jártatok már a hasadékban, a Hesdát (Hășdat) nevű patak mentén. 2019 tavaszán voltunk utoljára a hasadékban, íme néhány kép erről a kiruccanásról:

Mivel szerettünk volna teljesen új szögből látni a Tordai-hasadékot, ezért egy kevésbé ismert útvonalat választottunk. Magyarpeterd (Petreștii de Jos) irányából közelítettük meg. A településen végig haladva és a hasadék fele térve, tulajdonképpen az ismert és kiépített Tordai-hasadék oldalának a másik végére értünk.

A parkolót elhagyva gyalogosan balra a dombon felfele kezdtük meg a túrázásunkat. Nem tudtuk hova szeretnénk eljutni. Teljesen spontán hegymászás lett a vége. Megnéztünk egy kihelyezett táblát a turistaútvonalakkal és egyszerűen csak elindultunk felfele, hogy majd addig megyünk, amíg jól esik. Követtük a piros kereszt jelzést és haladtunk felfele.

Többször megálltunk pihenni. Megcsodáltuk a tájat fentről. A szemben lévő erdős dombot nézegettük és próbáltunk rájönni az mennyire lehet magas.

Különösen szép nap volt. Meleg napsütéses, nyugodt és csendes helyen jártunk végig. Nem siettünk felfele és sokszor megálltunk a növényeket is megnézni.

Az egész túrázásban az volt az érdekes, hogy sosem láttuk mennyi van még hátra a mászásból. A dombok, hegyek úgy fekszenek, hogy mindig amikor megmászol egy látható rész, egy újabb magas rész bukkant elő.
Nehéz volt felfele kezdőként az út, de nem adtuk fel és felértünk.

Csodás látvány fogadott és erős, hideg szél. Tényleg kellemesen csalódtunk a látványban. Nem gondoltuk, hogy ennyire szép a Tordai-hasadék felülről is.
Messzire el lehet látni, környező településeket, beleértve Tordát is jól fel lehet ismerni.

Ha tervezed meglátogatni a Tordai-hasadékot ajánlom, hogy Magyarpeterd (Petreștii de Jos) felől közelítsd meg. Innen ugyanúgy végig tudsz menni a hasadékon, vagy akár választhatod, azt a túraútvonalat, amin mi voltunk.