arpad-csucs gyors felfedezese boritokep
Természetjárás

Árpád-csúcs (Bükk-erdő) gyors felfedezése

Közeli célpontot választottunk a következő természetjárásunk alkalmával. A torockói sétálás és kőközi terepszemle után egyszerű sétálásra, túrázásra vágytunk így az Árpád-csúcs lett a kiszemelt célpontunk.

Árpád-csúcs (Vârful Peana)

Ez a csúcs a Bükk-erdőben található 833 méter magasan. Az Árpád-csúcs a Feleki gerincen helyezkedik el, Kolozsvár legnagyobb erdejében.

Már egy ideje szemezek az Árpád csúccsal, régebb felfedeztem, de az időjárás változatossága és a hideg miatt mind elnapoltuk ennek meghódítását.

Későn, ebéd után indultunk el, de annyira időben, hogy a napos, melegebb időt kihasználjuk. Szelicse (Sălicea) felé vezető rövid autóút megtételével elérkeztünk az kiindulópontra. Mi a legrövidebb útvonalat választottuk, amelynek megtétele 30 perc volt. Az erdő szélén lévő informáló tábla és nyilak egyértelműen mutatják merre kell menni. Kezdetben kicsit furának tűnt az irányjelzés, mivel a csúcshoz képes valahogy ellentétes irányba kell elindulni, de egy rövid táv után drasztikus kanyart vesz az út és máris a helyes irányba kerülsz. Több útvonalon is lehet az Árpád csúcsra érni. Mi a kék kereszt útvonalat követtük. Ezt a jelzést még kék nyilak is megerősítik, így biztosan nem lehet eltévedni. Gyakoriak és egyszerűen felfedezhetők ezek az jelzések. Egy rövid séta után megérkeztünk a teljes útvonal egy nehezebb részéhez, ez mint utólag kiderült. Rövid és meredek szakaszon kell kimenni, de tovább már szinte emelkedő megtétele nélkül eléred a csúcsot.

A teljes túraútvonal a Bükk erdőben vezet végig. A többnyire lombhullató erdő az útvonal végén megváltozik és meglepetésszerűen egy sötét tűlevelű résszé alakul. Tényleg meglepett, mivel teljesen átlátható volt az erdő a lombozat hiányának köszönhetően és akkor hirtelen sötétség lett.

Ahogy elértük az erdő szélét, mi egyenesen mezőre telepedtünk le és süttettük magunkat a napon. A tulajdonképpeni kitáblázott Árpád csúcsot csak visszafele néztük meg.

Az Árpád csúcsot érdemes meglátogatni teljes családdal, kicsiktől nagyokig, kutyával, macskával. Egyszerű, kellemes sétáló helyszín. Még azzal kicsit nehezebb szakasszal is könnyen megbirkózik mindenki.

Nekünk nagyon tetszett ez a kiruccanás és az, hogy ennyire közel van Kolozsvárhoz. Szeretnénk visszajönni ide, amikor már jól kitavaszodik, meg nyáron is és ősszel is.